Samochodowe i ciagnikowe kontenery rolkowe.
Przeznaczenie kontenerów.
- Transport, składowanie materiałów oraz odpadów budowlanych.
- Gromadzenie, segregacja oraz transport odpadów i surowców wtórnych.
- Transport substancji szlamowych i odpadowych półpłynnych.
- Transport materiałów i surowców do róznego rodzaju produkcji i przetwórstwa.
Kontenery w wykonaniu specjalnym (szczelne, z grodziami, podwójnym dnem z sitem odciekowym i zaworem spustowym, otworami technologicznym) mogą mieć zastosowanie w transporcie odpadów półpłynnych i płynnych oraz pyłów.
I. Kontenery rolkowe z hakowym systemem załadunku.
- Wszystkie wyprodukowane są wykonane zgodnie z normą DIN 30722 .
- Pojemność kontenera 4 – 43 m³ Długość całkowita od 4,40 - 7,40 m.
- Montaż zaczepu hakowego na wysokości wg normy DIN 30722 .
II. Kontenery rolkowe z linowym lub łańcuchowym systemem załadunku.
III. Kontenery rolkowe miejskie o zmniejszonej szerokości zgodnie z normą DIN 30722 - 3.
Wymiary kontenera zgodnie z mormą DIN 30722 część 1.
L1 [mm] | L2 [mm] | L4 [mm] | L5 [mm] | L6 [mm] | L7 [mm] |
4 000 | 4 400 | 2 640 | 1 550 | * |
** |
4 250 | 4 650 | 2 765 | 1 675 | ||
4 500 | 4 900 | 2 890 | 1 800 | ||
4 750 | 5 150 | 3 015 | 1 925 | ||
5 000 | 5 400 | 3 140 | 2 050 | ||
5 250 | 5 650 | 3 265 | 2 175 | ||
5 500 | 5 900 | 3 390 | 2 475 | ||
5 750 | 6 150 | 3 515 | 2 600 | ||
6 000 | 6 400 | 3 640 | 2 725 | ||
6 250 | 6 650 | 3 765 | 2 850 | ||
6 500 | 6 900 | 3 890 | 2 975 | ||
6 750 | 7 150 | 4 015 | 3 100 | ||
7 000 | 7 400 | 4 140 | 3 225 |
* - wymiar określa producent
** - wymiar według życzenia zamawiającego
Wszystkie kontenery mogą być wyposażone w:
- Pomosty najazdowe w zastosowaniach do transportu maszyn i ciągników w kontenerze.
- Dwuskrzydłowe drzwi z centralna blokadą na boku lub pod dnem kontenera.
- Jednoskrzydłowe drzwi:z blokadą centralną umieszczoną z boku lub pod dnem kontenera.
- Klapę uchylną na zawiasach montowanych na profilach wzdłużnych lub na poprzecznej górnej belce.
- Drzwi boczne.
- Otwory boczne,wrzutowe wzdłuż ścian bocznych kontenera.
- Klapy najazdowo – uchylne.
Kontenery rolkowe są dostępne w wersji otwartej lub zamkniętej. Kontenery otwarte wyposażone sa w punkty mocowania plandeki rolowanej lub siatki.
Kontenery zamknięte mogą być wyposażone w :
- Dach stały
- Dach przesuwny przemieszczany ręcznie
- Dach uchylny sterowany hydraulicznie lub mechanicznie
Na wykonanie standardowe kontenera składa się:
- Przednia ściana, hak oraz wzmocnienia haka wykonane są ściśle wg DIN 30722-1.
- Dno jest wykonane z blachy 4 lub 5 mm, boki z blachy S235 o grubości 3 mm.
- Obramowanie wykonane jest z kształtownika zamkniętego 80x80x5/6.
- Wzmocnienia boczne są wykonane z ceownika 80x50x4.
- Rozstaw wręgów wynosi 750 mm.
- Ostatni wręg wykonan jest z ceownika GW 160.
- Dodatkowo wykonane jest wzmocnienie ścian bocznych w 2/3 wysokości.
- Dodatkowe wykonane są wzmocnienia poziome podłogi pomiędzy wręgami.
- Płozy kontenera wykonane są z dwuteownik IPN 180.
- Rozstaw płóz kontenera wynosi 1060 mm.
- Wzmocnienia pionowe płóz oraz zabezpieczenia są zgodnie z DIN 30722-1.
- Tylne drzwi otwierane na boki wyposażone są w potrójny systemem zabezpieczeń skrzydeł drzwi.
- Rolki jezdne mają średnicę 160 mm i szerokości 300 mm.
- Przednia sciana kontenera jest wyposażona w drabinkę rewizyjną.
- Kontener otwarty jest wyposażony w system zaczepów do plandeki lub siatki zabezpieczającej ładunek.
- Elementy ruchome kontenera posiadają smarowniczki,
- Spawy są wykonywane jako ciągłe i najwyższej jakości.
Zabezpieczenie antykorozyjne kontenera wykonywane jest farbą podkładową a następnie nawierzchniową w kolorze z palety RAL.
Wykonanie standardowe może być zmodyfikowane w sposób dowolny na życzenie zamawiającego.